Saturday 4 February 2017

Wa Forex Dofus Arena

Diskussion: Klasse Erforderliche Änderungen. Bearbeiten Ich sehe, dass Bluff sich geändert hat, aber ich glaube nicht, dass ein Bluff Ecaflip ist sehr sehr schwer. Es ist immer noch ein 1-45 Schadenszauber, obwohl 4AP. Die Sacrier Solo Fähigkeiten arent sogar erwähnt, aber nur ein sinnloser langer Satz, erwähnen, dass Anziehung bei der Bekämpfung von Monstern, die Distanzangriffe verwenden, helfen kann. Theres mehr, etwas bau-spezifische Informationen, die ich glaube, gehört in die Build-Seite. 80.178.74.225 05:56, 17. April 2007 (UTC) Trivia Bearbeiten Anfordern einer Quelle auf den Feca-Ursprung. - Dashiva 21:55, 3 Dez 2005 (UTC) Für die Aufzeichnung ist die Angst vor Uhren Chronomentrophobie, nicht Xelorphobie. Theres keine solche wie Xelorphobie. - DarkStorm 18:11 EST, 24. Januar 2006 (Von Artikelseite verschoben) Ein Bearbeiten zu diesem, aber ich denke, dass das Cafe mehr mit Energie zu tun hat und Energie mit der Abschirmung verbunden ist. Der vorherige unsigned Kommentar wurde hinzugefügt durch 204.255.26.191 (Vorträge) 00:55, 16. März 2006 (UTC). Bitte unterschreiben Sie Ihre Beiträge mit Sram und Iop Bearbeiten Korrigieren Sie mich, wenn im Unrecht, aber Im ziemlich sicher, dass der Begriff iop ist rückwärts bekannt als poi, die eine kleine Bohne ist, die soll auf die Größe ihres Gehirns beziehen. Ebenso, von demselben Freund, ist mars angeblich so heftig oder verzweifelt gemeint. Mehr Forschung ist notwendig. Von einem Franzosen160: Iop bezieht sich auf Yop, ein Joghurt Mars bezieht sich auf eine Schokoriegel Ich denke eher, dass Mars eine Anspielung auf den römischen Gott des Krieges ist. 31.59.154.133 (Vortrag) 10:43, 4. Oktober 2013 (UTC) Name Kapitalisierungsregeln Bearbeiten Ich sehe die Namen in Kleinbuchstaben in den letzten Änderungen. Warum sie niemals in das Spiel fallen (vor allem, weil sie die Namen der zwölf Götter sind, und als solche sollte nicht Kleinbuchstaben gemacht werden). Ich werde nicht behaupten, ich habe eine strenge Politik darauf, aber ich habe eine allgemeine Richtlinie. Wenn ich über den Gott spreche, kapital ich. Wenn ich mit der Klasse Spitzname, ich nicht. Dies, weil seine hoffnungslose versuchen, durch die echten Klassennamen überall zu erzwingen. - Dashiva 02:03, 26. Februar 2006 (UTC) Bilingual Support Edit Während es für die spanischsprachigen Spieler von Dofus nützlich sein könnte, sehe ich nicht, warum sie Bablefish nicht wie den Rest von uns mit den französischen Foren verwenden sollten. --wishdragon 08:05, 26. März 2006 (UTC) Sie können wie die Russen und machen ihr eigenes Wiki. - Dashiva 08:45, 26. März 2006 (UTC) Cotse (von Seite zu Talk verschoben) Bearbeiten Vor kurzem wurde ein Vorschlag einer Klasse namens Cotses Needle von einem Charakter namens Ralph Saint gemacht. Die Klasse wurde mit einem netten Feedback und einer Genehmigung vom Spielerteil aufgenommen, und obwohl es nicht im Spiel ist, wurde es hier aufgelistet. Verschiedene Klassen haben auch unterschiedliche Bonussätze bei der Verwendung verschiedener Waffen - siehe Tabelle auf Schadensseite. Cotse - Estoc Eine Waffe aus dem 16. Jahrhundert ohne Schneide, nur eine scharfe Spitze. Die englische Version heißt Tuck. Was ist das zufällige Ding, das im Wiki überhaupt geht Das Wiki ist für offizielle Informationen, die Spieler benutzen können. Das Wiki ist kein Vorschlagskasten. Ich schlage vor, dass Ralphsaint dieses kleine Projekt auf seine persönliche Talk-Seite zu bewegen, anstatt Graffiti das Wiki mit seiner Haustier-Idee. --GrauGeist 18:03, 24. April 2006 (UTC) Ich war einfach zu schön, um es ganz zu löschen. Ich habe es gerade von der eigentlichen Seite verschoben. BadMrMojo 03:55, 25. April 2006 (UTC) Pandawa Name Bearbeiten Es könnte eine andere World of Warcraft Poke in der Pandawa Namen, aber Im nicht sicher genug über es, um es auf der Hauptseite. Also krank einfach es hier160 :) Der Ren in Pandaren ist ein chinesisches Wort Bedeutung Person (oder Mann im generischen Sinne). In Chinesisch, einer der Bedeutungen von Wa ist Baby oder Puppe, so kann Pandawa beabsichtigt sein, Panda Baby im Gegensatz zu Warcrafts Panda Man zu bedeuten, aber ich weiß nicht, ob die Dofus Devs so weit gegangen sind, um ein chinesisches Wortspiel in ihren meistens einzuschließen Französische und englische Namen. - DarkStorm 21:58, 30. April 2006 (UTC) Was ist die Quelle des aktuellen Artikeltextes - Dashiva 01:20, 1. Mai 2006 (UTC) Für welchen Teil davon Pandaren ein privates Rennen aus einer versteckten isolierten Insel ist, kommt aus zahlreichen Quellen (Wikipedia zuerst, dann bestätigt mit anderen Quellen, einschließlich Warcraft IIIs offizielle Webseite, die den Namen der Inseln als Pandaria geben). Der einspielbare Pandaren-Held in WC3 hat Angriffe wie Drunken Haze und Drunken Brawler, und ihre ultimative Fähigkeit beschwört Panda-Geister (oder genauer, teilt die Pandaren in drei Panda-Spirituosen). Diese drei Geister (Sturm, Erde und Feuer) entsprechen genau den Pandawas ersten drei Angriffszaubern (da der Erdpanda und der Feuerpanda Nahkampfeinheiten sind, während der Sturmpanda ein Distanzangriff ist). Zugegeben, theres keine offizielle Erklärung von Ankama, dass Pandawas sind Parodien von Pandaren (die alle möglichen möglichen Urheberrechtsverletzungen Anzüge bringen könnte), aber theres zu viel gemeinsam, um als ein Zufall übergeben werden. - DarkStorm 01:31, 1. Mai 2006 (UTC) Ich dachte eigentlich an Panda Krieger. Ich stimme der Pandaren-Referenz zu. - Dashiva 02:47, 1. Mai 2006 (UTC) Oh, das weiß ich nicht. 160 :) Das war da, bevor ich den Eintrag dazu veranlasste, den Pandaren-Verweis aufzunehmen. Scheint die einfachste Erklärung zu sein, aber ich weiß nicht, ob es richtig ist. (Wahrscheinlicher, dass sie sie gerade nach den Hüten benannt haben) - DarkStorm 04:41, 1. Mai 2006 (UTC) Pandarens benutzen keinen Trinkgeld, um ihre Angriffe zu verstärken, Drunken Brawler, lässt sie kritisch und Dodge, Drunken Haze macht ihre Enemys betrunken , Mit drunken Blaze (oder etwas) verwendet werden, um sie auf Feuer zu setzen. Glauben Sie mir, ich weiß, Nehmen Sie es von einer langen Zeit Lover of Blizzard Spiele, ich kenne meine Sachen lt3lt3 Eraisuithon Dies ist, weil sie schon betrunken sind die ganze Zeit, daher betrunkene Brawler. Als eine Seite-Notiz, nicht die betrunkene Kampfidee aus einem alten Bruce Lee Film Dude in World of Warcraft entstanden gibt es keine Pandaren Brewmasters, der Name ist fomr Warcraft III NICHT WOW. - (Unsigned Kommentar von 222.154.95.42 Eigentlich gibt es Pandaren-Bremsen in WoW. Nicht als spielbares Rennen, und nicht mit implementierten Grafiken, sondern versuchen, thott die Quest Chens leeres Fass Chen ist ein Pandaren Brewmaster. Ich denke, die Referenz von Pandawa, die von Panda Warrior verkürzt wird, ist richtig, denn wenn du dieselbe Regel auf Pandala anbringst, bekommst du Panda Land160: P Nun kam die betrunkene Kampfidee aus dem Film die Legende des betrunkenen Meisters, die die Hauptfigur war Gespielt von Jakie Chan (bot zu sicher über die Rechtschreibung) ist ein betrunkener Boxer. PVP Taktik Edit Ich denke, es wäre sinnvoll, für jede Klasse die Grundlagen ihrer PVP-Taktik zu haben, und wenn die Leute genug Erfahrung haben, auch eine detaillierte Matchup für jeden Solo-PVP-Matchup, ich komme gerade von PVP, also habe ich noch keine Einblicke, über die Struktur schlage ich einen neuen Abschnitt PVP in jeder Klassen-Seite mit allgemeiner Strategie für die Klasse vor. Wenn genug Material gesammelt werden kann, können wir Seiten hinzufügen Wie Iop-Cra Matchup, die in Kategorien gehören Kategorie: Iop Matchups, Kategorie: Cra Matchups und Kategorie: PVP. Eigentlich habe ich nur einige Stubs ins Spiel gebracht, ich werde mehr bearbeiten, wenn ich mehr Erfahrung mit PVP mit meinem Sram habe. --Tyrcho In jedem Fall sollte dies individuell auf jeder Klassen-Seite und vielleicht als Sub-Seite zB SadidaPvP verwalten, aber Rückblick Führer Info ist schrecklich eine sehr gute PvP-Strategie ist sehr hart wie PvP ist bestimmt durch Fähigkeiten zur Verfügung (Niveau der Fähigkeit ), Statistikverteilung, Ausrüstung und Erfahrung des Spielers. Mit all dem ist es noch schwieriger, es zu tun. - Cizagna (Talk) 04:30, 9 Februar 2007 (UTC) Monster Taktik Bearbeiten Es wäre auch interessant, einen allgemeinen Überblick darüber zu haben, wie die Klasse gegen Monster kämpft, und welche Art von Monstern solltest du auf einer bestimmten Ebene ansteigen . Im Moment ist es in den verschiedenen Builds der Klasse dicussed, wäre es klarer, einen zentralisierten Platz für diese Informationen zu haben. Sollten wir 2 Abschnitte in jeder Klassen-Seite haben (PVPPVE-Taktik) oder verschieben Sie diese auf einen neuen Satz von Seiten160 - Tyrcho 09:15, 8. Juli 2006 (UTC) Ich habe eine Stufe 42 Feca und ich glaube Fecas sind am besten mit Kämpfende Monster, weil sie eine Tanzklasse sind, die Lasten des Schadens verringert und mit vollem prespic sie verringern ihre Feinde hp und nicht irgendein Schaden nehmen. Ich denke auch, dass jede Tanzklasse gut ist, Monster zu kämpfen. Defender-xx Neuer Blick auf die Klassen-Seite Bearbeiten Ich ändere einfach das Format von HTML zu Wiki-Code auf der Klasse Vergleiche und es kam mir in den Sinn, dass die Informationen auf der Oberseite könnte auch Platz sparen, wie ej Was denkst du Cizagna . 18:51, 8. Juli 2006 (UTC) Ich bevorzuge auch das Layout, das du vorschreibst160 - Tyrcho 11:07, 10. Juli 2006 (UTC) So wie keine negativen Komentiere seit mehr als einem Monat gegeben wurden, werde ich es umsetzen - Cizagna 15:33, 27. September 2006 (UTC) Schaut nicht gut aus Ich habe es zurückgestellt. - Cizagna 17:06, 27. September 2006 (UTC) Ich denke, du solltest Platz auf Angriffskraftlinie und die Beschreibungszeile tauschen 15:47, 9. November 2006 Wie Sie es jetzt sehen, ist es besser, sie zu tauschen, aber wenn alle Klassen sind es nicht wirklich notwendig, auch die Vergleichsinformation ist zu groß auf einige Klassen machen es schauen schrecklich, da es die ganze Tabelle betrifft. - Cizagna (Talk) 19:55, 9. November 2006 (UTC) Pandawa Titel Bearbeiten Nun in der Arena wurde gezeigt, dass Pandawa Pandawas Pint ist. Sollte dies in das Wiki überhaupt bearbeitet werden Nur fragen. Ich denke nicht so. Dofus Arena ist sehr ähnlich, aber nicht identisch mit Dofus. Es ist am besten, die beiden Spiele nicht zu verwirren. --TaviRider 20:03, 6. August 2006 (UTC) Was ist die beste Newbie-Klasse Edit Was denkst du die beste Newbie-Klasse Ich denke, seine Iop cus seine nicht sehr hart nur auf den Feind gehen und Angriff, keine Reichweite überhaupt. --Wishius 15:55 9 November Id sagen, ein Sadida. Wahrscheinlich mit einem Standard SadidaStrength bauen. Ich sehe nicht, warum kein Bereich ein Vorteil für einen neuen Spieler wäre. - Toruson 16:42, 9 November 2006 (UTC) Ich denke, dass ein Bluff eca ist das Beste für eine noobie Klasse, weil es hohe Schäden, aber was die meisten noobs nicht realisieren ist, dass ein Str eca wird stärker und besser mit neuen Zaubersprüche sie nur Verlassen Sie sich auf einen Zauber, so dass sie am Ende wird sehr schlecht in höheren Ebenen Wahrscheinlich ein osamodas, weil Sie nicht einmal brauchen alle Elemente. Lass deine Vorladung für dich kämpfen. kinderleicht. BlackMage9 (Vortrag) 12:11, 2. Februar 2011 (UTC) Alphabetische Listings Bearbeiten Möchten Sie es nicht empfehlen, die Klassen in alphabetischer Reihenfolge aufzulisten und nicht in zufälliger Reihenfolge Die untere Tabelle hat sie alphabetisch schon aufgeführt, was die obere Auflistung macht Noch verwirrender. Nur ein Vorschlag. --XeroScorpio 21:44, 25. Dezember 2006 (UTC) Gibt es einfach die Bestellung auf der Community-Website. Fühlen Sie sich frei, sie zu alphabetisieren, wenn Sie wollen) Peet Talk 23:10, 25. Dezember 2006 (UTC) Yeah vielleicht ein Bluff eca ist gut für Neulinge, aber wenn sie das Spiel verstehen, sollten sie es ändern. (Von 72.72.131.26) Wo ist die Quelle von diesem unten Ich finde es nicht - Cizagna (Talk) 05:38, 28. Januar 2007 (UTC) Dies kommt von einer Seite (Best), die ich gelöscht habe, wie ich es nicht fühlte Notwendig, denn alle vergleichenden Infos waren schon auf der Klassen-Seite vorhanden --Lirielle 06:31, 28. Januar 2007 (UTC) Also, welche Klasse ist das Beste, was du sagst Die beste Klasse ist die Klasse, die du am meisten gefangen hast. Das ist die beste Klasse. Wähle keine langweilig starke Klasse, nur weil es stark ist. Wähle eine Klasse, die dein Interesse fängt. Hier ist genau das, was jede Klasse von sich hat. Ecaflip - diese Klasse ist so zufällig, ihr macht einfach Spaß. Magst du gamble Diese Klasse kann entweder heilen oder zerstören. Wenn Sie denken, Sie haben viel Glück, möchten Sie vielleicht mit dieser Klasse gehen. Enirpisa - Diese Klasse dreht sich alles um die Unterstützung. Wenn dein Interesse daran, deine Gruppen zu retten, die Feinde vom Umzug zu stoppen, sich in einer Gruppe nützlich zu fühlen und einfach nur einen süßen Charakter zu haben, so wie diese Klasse. Iops Heart - Diese Klasse kann wirklich praktisch sein, eine der stärksten oder ist die am stärksten am Ende, und es kann auch eine Ihrer Gruppenmitglieder, um sie stärker zu machen. Diese Klasse ist für reinen Schaden gemacht. Cras Range - diese Klasse ich liebe sehr viel. Diese Klasse hat die beste Reichweite und kann sogar noch mehr auf ihre Reichweite zu verbessern. Obwohl schwach, youll den Feind töten, bevor sie dich sogar berühren. Fecas Schild - ich wachte in dieser Klasse, als ich versuchte, einen zu kämpfen. Obwohl es schwach ist, wird dir das nicht immer die Chance bekommen, diesen Kerl sogar zu berühren. Seine schilde sind fast unzerstörbar Sacriers Blood - sorta wie Eni, aber viel stärker, und wie ihr Name, sie opfern sie selbst für das Team. Sadidas Stiefel - Diese Jungs sind eins mit der Natur. Ich meine, sie können sich in einen Baum verwandeln. Und benutze die Natur, um den Gegner zu blockieren. Ihr Sortiment ist auch beängstigend. Und sie puppen Puppen. Einer der stärksten Klassen am Ende, aber nicht am meisten Spaß. Du möchtest sie aber mögen. Osamodas Peitsche - der reine Beschwörer. Diese Klasse ruft Tofu, Fresssack, prespic, eine Kröte und mehr. Ihre Peitsche ist auch beängstigend und behandelt Tonnen Schaden an Beschwörung. Wenn du deine Minions beschwören möchtest, geh mit dieser Klasse Enutrofs Fingers - magst du Geld oder Tropfen bist du die eine, die fast alles für Geld gut heres deine Klasse schwach und lustig zur gleichen Zeit. Um Feinde zu verletzen, werfen sie Schaufeln an sie ihre ersten 3 Fähigkeiten beinhalten eine Fähigkeit, die ihre Chance um 15-20 erhöht, so dass sie Tropfen viel einfacher als jeder andere Klassen finden können. Versuche diese Klasse nur, wenn du Geld willst und Stärke am Ende. Srams Shadow - wer mag nicht ninjas diese Jungs legt Fallen, die nur sie sehen können, also wenn ein Monster über die Falle geht, kaboom. Wenn du gerne mit Fallen spielst und gern taktisch wirst, so liebt du Srams. Xelors Sandglass - ihr Gott ist Uhr geformt, die ich finde, ist lustig xD. Aber trotzdem, diese Jungs manipulieren AP. Und ihre einzige Klasse, die 6 Blocks weg teleportieren kann. Wenn du gern die Feinde machst, geh nach unten, oder mach deine Teamkollegen AP oder dich selbst hinauf, nimm diese Klasse. Pandawa - diese Klasse ist nur eine Klasse. Diese Klasse ist die stärkste, aber braucht viel Zeit. Sie müssen sie selbst erpressen (betrunken), um sehr stark zu sein. Ihr Sortiment ist schrecklich, aber hey, wer nicht wie Pandas, die packen ein könnte Punsch Wie für Haustiere, Es gibt wirklich nichts anderes über die Haustiere. Es ist nur, wenn du Haustiere mit hohem hp, Weisheit, Stärke und solchen Sachen möchtest. Haustiere sind lustig zu haben, und sie helfen dir auch nach dem, was sie geben. Transparenz Bearbeiten Von Bild gesprochen: Sacrierlogo. png Ich frage mich, warum dieses Bild als png gespeichert wird, wenn es keinen transparenten Hintergrund hat. Wäre es einfacher, es zu einem Jpg zu machen. Auch wäre es wohl gut, Transparenz in diesem Bild zu haben. Bitte diskutieren Sie, warum, oder warum nicht hier. JPG sind schlechte Qualität im Vergleich zu PNG in der Tat würde ich lieber die Bilder zu SVG aber fehlen die Fähigkeiten, es zu tun. Die Grundbilder sind nicht transparent, weil die Kompatibilität mit IE6 beschwert, dass das Bild schlecht aussieht, etc. etc. so für jetzt in meinem Fall für Codierungen im geben enouft Zeit für einige Leute zu aktualisieren, wie ich meine Unterstützung für IE6 als nehmen wird Es ist nicht der aktuelle Standard von Microsoft. Und wegen dieser gleichen Beschränkung kann ich keine transparenten Bilder bis November anregen. - Cizagna (Talk) 20:36, 10. Oktober 2007 (UTC) Also im Grunde warten Sie einen Monat für Transparenz Ich könnte ein Gehen bei drehen sie in SVG, wenn Sie möchten. Ich genieße es zu experimentieren und ich bin eine Hand auf PS. Also Im sagte P SmashmanDofus 21:50, 10. Oktober 2007 (UTC) Ja im November irgendeine Anti-Transparenz würde ich in keiner Weise unterstützen, ein Jahr ist mehr als genug für Leute, um ihre Software zu aktualisieren und Anpassung an ihre veralteten Bedürfnisse nur langsam Uns (und eigentlich bekomme ich 0 advicesupport bei fragen frage zu halten meine codierungen kompatibel mit IE6), wenn Sie bis zu schaffen SVG Sie sind mehr als willkommen, Back-Boden natürlich muss transparent sein, natürlich und Größe, wenn seine Standard-500x500px, Und der Name der Datei im Wiki muss identisch sein mit der Seite (also wenn die Seite sagen FoO die Datei muss sagen, FoO. svg (auch svg sollte Kleinbuchstaben bitte), ich nur verlangen, dass die Arbeit von Einheiten oder Abschnitte zum Beispiel getan wird Wenn du in Waffen arbeiten wirst komplett eine Art Waffe beenden, bevor du auf einen anderen Typ springe (btw gibt es mehr als 10.000 Bilder oo) denke du bist an die Herausforderung mache einige Beispiele und erzähl mir auf meiner Talkseite --Cizagna ( Talk) 00:57, 11. Oktober 2007 (UTC) Bestes Spiel und pvp charcter Bearbeiten Sie Leute, wenn Sie auf der Suche nach dem besten Spiel und pvp charcter es ist osa Ursache ist es wirklich voller Überraschungen. Also keine osa sieht160ike eine andere jede Person lvls die Zaubersprüche Wie er will. Sie müssen auch einen Plan für jeden Typ. Was wartest du WISSEN GEHEN SIE OSA UND KÖNNEN JETZT gt. gt Wenn du irgendwelche Sachen willst, die du mir auf deinem Char Omar-amoor und ich will, darf ich dir danke160 :) Ich brauche einen Führer durch einen Crapvp. Bearbeiten Ich brauche einen Führer durch einen Crapvp. Wie kann jemand Post, welche Levels sollte ich Ebene und was bauen. Und welche Arten von Charakteren sollte ich Aggro Nun die wichtigsten Zaubersprüche Sie sollten lvl, wenn Sie wollen, um ein pvp cra sind mächtige Schießen, absortive Pfeil, Retreat Pfeil, Plaguing Pfeil (kann schießen throught nichts) und Fernschießen (Es kann nützlich sein auf Sehr große Karten, meistens wenn dein ennemie sich hinter einem Baum versteckt und sich weigert, herauszukommen, bis du nah genug kommt, um zu schlagen, also schlägst du ihn gerade mit plagendem Pfeil von sehr weit) 160D. Auch Cras sind ein Hit und Run-Klasse und die Sache zu tun ist, um 5 mp Minimum haben und sobald ein Feind ist, um Sie zu schließen, Sie zurückziehen Pfeil ihn und verwenden Dispergieren Pfeil auf die Person und laufen wieder so weit wie Sie Kann (Sie sollten auch lvl spezielle Klasse Zauber Dispergieren Pfeil, könnte es nützlich sein, vergessen zu addieren) und dann vonc, schlagen wieder durchschnittlich dmg (160-200x2) und wieder anständig hp (60-90). Das ist, wie Sie lvl Ihre cra, wenn Sie pvp cra werden wollen. Und mein Rat ist nicht zu starten pvp bei weniger als lvl 70. Und letzte Sache ist ernsthaft, sollten Sie pvp alle Ihre Ziele. Weil agi cras lvl 70, die spielen und laufen Klasse sind bereits als noobs cos ihrer Weg zu spielen. Und wenn du nicht jemanden oder dein Ziel pvpest, dann würde ich sogar denken, du bist ein großes großes großes großes großes großes großes noob.160) Malevil (Talk) 06:38, 28. Mai 2010 (UTC) Daniel (Im Spielnamen ist Rolian-Sens oder Xel-Zag ist mein Alt) Ecaflip Schwieriger Solo-Kampf Bearbeiten Im ein Ecaflip selbst, ive immer schon Str, lvl 188 jetzt, und aus meinen bisherigen Erfahrungen ive fand Solokampf ziemlich einfach. Felines Sprung ist vielseitiger als Sprung in meiner Meinung und gibt eine gute ap zu mp Austausch anstatt setzen 5 ap für jede Distanz. Felinition stehlen hp und halten ennemies zurück, verspielt, um hinter Deckungen zu schlagen oder große Gruppen zu treffen, Klaue von ceangal und eine neutrale Waffe, um zwei Arten von Schaden bis nah zu behandeln, das Schicksal von ecaflip bei 12 kriten später ist definitiv ein lebensretter. So ehrlich, schwieriger Solo-Kampf kein Weg, meiner Meinung nach ist dies zumindest durchschnittlicher Solokampf, wenn nicht einfach. Klasse Vergleiche Bearbeiten Irgendwann müssen wir beurteilen, was die neu hinzugefügten Klassen sind, und wir müssen bedenken, dass Perceptoren eine Klasse in der Zukunft sein werden, und das wird viel Spaß machen, um durchzugehen und alles zu beheben. Speziell sollten wir in den Schurken und Masqueraern in der Vergleichstabelle hinzufügen, für all jene, die diese Klammern gespielt haben, was denkst du im Vergleich Merreton (Vortrag) 19:47, 15. Mai 2011 (UTC) Obwohl ich denke Rogue und Masqueraiders sollten dem Tisch hinzugefügt werden, Perceptor sollte nicht zum Tisch hinzugefügt werden. Es war ein Aprilscherz Witz, falls du das Memo noch nicht bekommen hast. OgrestChaos (Vortrag) 07:13, 1. August 2011 (UTC) Charts Best Class Edit Ich muss sagen, ich bin enttäuscht, wenn ich einige Klassen sehe, die das Beste in einer bestimmten Situation aufgeführt haben. Id wie vorschlagen, nur vollständig loszuwerden, die Kommentare auf dem Chart, das Wiki soll sachliche und unvoreingenommene Nachwelt für alle zu genießen. OgrestChaos (Vortrag) 23:45, 1. August 2011 (UTC) Gerade weil seine aufgeführt als die besten ist kein Grund zu dem Schluss, dass seine voreingenommen, oder nicht sachlich für diese Angelegenheit. Der Abschnitt könnte besser in Teilen formuliert werden und es gibt ein paar veraltete Teile, obwohl ich keinen Grund sehe, es auf deiner Anschuldigungen zu entfernen. Galrauch (Vortrag) 10:25, 2. August 2011 (UTC) Ad Blocker Interferenz erkannt Wikia ist eine frei zu bedienende Website, die Geld aus Werbung macht. Wir haben eine modifizierte Erfahrung für Zuschauer mit Anzeigenblockern Wikia ist nicht zugänglich, wenn Sie weitere Änderungen vorgenommen haben. Entfernen Sie die benutzerdefinierte Anzeigenblocker-Regel (en) und die Seite wird wie erwartet geladen. Current events2006 und vor dem 08. Juli 2006 Bearbeiten Der Computer-Hosting-RUSHU-Server hat gerade einen Hardware-Fehler heute erlitten. Wurden arbeiten, um es so schnell wie möglich zu reparieren. Leider können wir noch keine Verzögerung der Verfügbarkeit zur Verfügung stellen. Wir entschuldigen uns für dieses Problem. Ich habe versucht, ein kleines Turnier auf Jiva bei -3, -28 für zu machen. Meine Internetverbindung ist sehr lagig (keine Ahnung warum heute Nacht160 :). Ich werde alle 2 Minuten abgetrennt und kann nicht weiter animieren. Zum Beispiel ist dies mein 5. Versuch, diese Single-Nachricht zu veröffentlichen. Es tut mir wirklich leid Ich hoffe, Rushu wird so schnell wie möglich sein. Zitiert von einer der vielen Seiten des Rushu Downtime Threads: Rushu ist wieder da. Ich möchte euch alles beraten, dass das Admin-Team hier noch keine Nachricht geschrieben hat, um Rushu zu verkünden. Ich gehe davon aus, dass sie das Problem noch nicht beendet haben. Der Rushu-Server wird bei der Wartung, die auf 110706 ab 10:00 Uhr GMT1 stattfindet, durch einen neuen ersetzt. Diese Wartung und diese Server-Änderung dauert mehrere Stunden. Sobald der neue Server online ist, werden die auf dem Rushu-Server gewonnenen Erfahrungen für eine ganze Woche verdoppelt. Juli 05, 2006 Bearbeiten Der Verbindungsserver hat bei 050706 zwischen 4:00 und 16:30 Uhr GMT1 große technische Probleme festgestellt. Das Spiel konnte während dieser Zeit nicht zugegriffen werden. Diese Art von Problem sollte nicht mehr passieren, sobald alle Änderungen für 110706 geplant werden online gestellt werden. Juli 04, 2006 Bearbeiten Auf 040706 werden die Spielserver zwischen 9:00 und 10:00 Uhr GMT1 heruntergefahren. Wir werden die Spielserver herunterfahren, damit unser Hoster einige der Netzwerkgeräte mit einem besseren ersetzen kann. 27. Juni 2006 Bearbeiten Sie sind immer zahlreicher, um uns zu fragen, was wir gerade tun oder beabsichtigen, die aktuellen Probleme der Trennungen und Verbindungen zu den Spielservern zu regeln. Sie sind auch zahlreich, um uns vorzuwerfen, Ihre Bemerkungen nicht zu berücksichtigen, unsere Verpflichtungen nicht zu behalten und unsere Prioritäten nicht ordnungsgemäß zu bewältigen. Wir sind uns der Schwierigkeiten bewusst, die Sie treffen, um unter geeigneten Bedingungen zu spielen. Aber wir lesen Ihre Anmerkungen zu den Foren, wir versuchen, Antworten auf Ihre Fragen zu stellen, und wir machen es möglich, die aktuellen Probleme zu regeln. In Bezug auf unsere Prioritäten begannen die Entwicklungsarbeiten für die Verlängerung des Juli für die Reittiere. Es wurde suspendiert, damit unsere gesamten Entwicklungsteams die aktuellen Probleme beheben können. Wir werden die Entwicklung auf dieser Erweiterung nicht fortsetzen, solange die aktuellen Probleme nicht behoben sind. Allerdings ist die Arbeit an dieser Erweiterung nicht vollständig suspendiert, unsere Grafikdesigner arbeiten weiterhin an dieser Erweiterung. Wir haben diese Erweiterung angekündigt, denn ein Teil unseres Teams von Grafikern arbeitet daran, und ein Teil des Entwicklungsteams hat bereits begonnen, an den Funktionalitäten zu arbeiten, die mit den Reittieren verbunden sind. Wir wollten diese Erweiterung im Juli online stellen, aber wir werden warten, bis die aktuellen Probleme behoben sind. Unsere Priorität bleibt die Lösung der aktuellen Probleme und die Verbesserung Ihrer Spielbedingungen. Wir glauben nicht, dass es normal ist, zu warten, um identifiziert zu werden oder um mit Spielservern zu verbinden. Unser Ziel ist es, die laufenden Wartezeiten vollständig zu reduzieren und die Wartezeiten unserer Spieler im Falle eines außergewöhnlichen Versagens zu verbessern. Wir haben bereits mehrere Material - und Software-Modifikationen gestartet, um die aktuellen Probleme teilweise zu lösen. Heres die Liste der aktuellen Probleme und die wichtigsten Änderungen durchgeführt und die, die wir beabsichtigen, in den kommenden Wochen zu kommen, mit einigen Erklärungen. Wir hoffen aufrichtig, dass dies Ihnen helfen wird, die Schwierigkeiten zu verstehen, die wir treffen, und der Ursprung der aktuellen Probleme: Tatsächliche Probleme: Massive Trennungen: Mehrere Tausende von Spielern werden manchmal von unseren Spielservern getrennt, ohne dass unser Material dafür verantwortlich ist. Wir sind derzeit noch nicht in der Lage, die genaue Quelle dieser Trennungen zu identifizieren. Aber wir setzen fort, zusammen mit unserem Hoster zu versuchen, ihren Ursprung zu bestimmen. Parallel dazu arbeiteten wir an alternativen Lösungen, die es ermöglichen, diese Art von Vorfall effektiv zu umgehen. Unmöglichkeit, die Spielkarten (schwarze Bildschirme) aufzuladen: Es ist manchmal unmöglich für bestimmte Spieler, die Spielkarten aufzuladen, die in der Regel ihren Klienten blockieren und verpflichtet sie, sie wieder zu starten. Dieses Problem ist auf Fehler unserer Download-Server zurückzuführen. Unmöglichkeit, auf Spielservern zu identifizieren (zu viele gleichzeitige Verbindungen) - In Spitzenzeiten können Spieler nicht mehr während eines Zeitraums von einigen Minuten, manchmal sogar mehrere Stunden identifiziert werden. Dieses Problem tritt im Allgemeinen nach einer massiven Trennung oder Probleme der Kartenbelastung auf. Tatsächlich verursachen diese beiden Probleme eine beträchtliche Zunahme der Anzahl der Identifikationsanforderungen, das Speichern und Laden von Zeichen, die unsere Datenbankserver schnell sättigen. Der Server schützt sich dann vor diesem wichtigen Aufschwung von Anfragen und blockiert die neuen Anfragen, indem er alle neuen Identifikationsanforderungen verhindert, um die Anfragen derzeit im Standby zu behandeln und die Spielbedingungen der Spieler, die derzeit auf unseren Spielservern verbunden sind, nicht zu beeinträchtigen. Es ist eine vorübergehende Lösung. Probleme der Datenspeicherung160: - Bei kritischem Ausfall kann das letzte Datum der Teildatenersparnis bis zu 24 Stunden erreichen. Änderungen vor kurzem: Auf 250406: Wir haben einen bedeutenden Teil unserer Netzwerkausrüstung verändert, die die anhaltende Anzahl von Verbindungen zu Spitzenzeiten nicht mehr passieren konnte. Wir haben einen neuen temporären Server installiert, um die Jivas-Datenbank zu hosten. Dies hatte eine direkte Konsequenz, eine Verbesserung der Verbindungen zu Jiva und eine Freigabe der Gebühren, die auf den Datenbankservern aufgestellt wurden, die alle anderen Server verwalten. Diese Lösung ist vorübergehend, andere Datenbankserver viel leistungsfähiger werden in den kommenden Wochen eingerichtet. Der Ursprung der Ausfälle unserer Karten-Download-Server wurde ermittelt und diese Fehler werden behoben. Auf 260606 um 02:35 Uhr: Identification server160: Wir setzen uns auf den Identifikations-Server, ein Cache-System für die Liste der Zeichen. Dieses System hält in den Servern Speicher für zehn Minuten die Listen der Zeichen, die sich getrennt haben. Diese Funktionalität macht es möglich, die Anzahl der Anfragen, die ausgeführt werden sollen, in einer beträchtlichen Weise zu verringern, wenn die Spieler Zeichen ändern oder wenn die Spieler in einer massiven Weise getrennt werden, da die Listen der Zeichen gespeichert sind. Änderungen zu kommen: Auf 110706: Eine Aktualisierung des Dofus-Clients wird durchgeführt, es wird keine Inhalte mitbringen, sondern wird den Dofus-Client verbessern und zum Teil aktuelle Probleme lösen. Game-Server-Datenbank: Ein Cache-System für das Laden von Zeichen ermöglicht es, die Zugriffszeiten auf Spielserver zu reduzieren. Dieses System wird in wenigen Minuten im Speicher (auf dem Server) gehalten, die Zeichen, die bereits verbunden sind, was es möglich machen sollte, die Spielserver viel schneller zu erreichen, besonders beim Ändern von Charakteren. Diese Funktionalität sollte auch die Anzahl der Anfragen reduzieren, die von den Datenbankservern behandelt werden sollen, und die Verbesserung der allgemeinen Spielleistungen. Die Spielkarten werden nicht mehr direkt auf den Download-Servern gespeichert, sondern werden in den Dofus-Client integriert. Das automatische Update-System von Spielkarten wird somit komplett modifiziert, so dass wir bestimmte Karten aktualisieren können, ohne dass die Spieler gezwungen sind, eine neue Version des Clients herunterzuladen. Diese Änderung sollte die Probleme der Kartenbelastung regeln. Die Sprachdatei wird auch geändert, da diese von nun an in den Dofus-Kunden aufgenommen wird. Die Sprachdatei wird in mehrere Dateien unterteilt, die es uns ermöglichen, nur einen Teil der Daten zu aktualisieren und damit die Dauer der Downloads der Sprachdatei zu reduzieren. Der neue Dofus-Client kann sich auch mit verschiedenen Download-Servern verbinden, wenn er eine Map oder eine Sprachdatei aktualisieren muss und dass ein Download-Server fehlschlägt. In den kommenden Wochen werden weitere Karten - und Sprachdateienerver hinzugefügt, um gleichzeitige Ausfälle auf mehreren Servern zu vermeiden. Client und Server: Ein automatisches Wiederherstellungssystem wird in den nächsten Dofus Client integriert. Dieses System sollte alle Trennungen transparent machen, auch bei Kampftrennungen. Identifizierungsserver: - Ein Warteschlangensystem wird erstellt, um zu vermeiden, dass Spieler mehrmals im Rohfall identifiziert werden müssen. Keine Priorität in dieser Warteschlange könnte den Abonnenten im Vergleich zu den Nicht-Abonnenten gegeben werden, da unsere Server nicht in der Lage sind zu wissen, ob ein Spieler abonniert ist oder nicht vor der eigentlichen Verbindung. Ein Server wird nur der Spieleridentifikation gewidmet, um diese Phase erheblich zu beschleunigen. Die gemeinsame Datenbank, die Informationen über die Gesamtheit der Charaktere der Spielserver sammelt, wird entfernt und durch mehrere Datenbanken ersetzt, die für jeden Server spezifisch sind. Diese Änderung ermöglicht es den Spielern, denselben Charakter auf verschiedenen Servern zu verwenden (aber der Besitzer eines Zeichennamens auf einem Server hat keine Priorität, um denselben Zeichennamen auf einem anderen Server zu erhalten). Einmal identifiziert, haben die Spieler somit Zugriff auf die Liste der Kellner, auf denen ihre Charaktere sind. Sie können dann ihren Kellner wählen und die Liste der auf diesem Server vorhandenen Charaktere erreichen. Die Anzahl der Zeichen bleibt jedoch für alle unsere Server auf 5 begrenzt. Ein neuer Server wird der Verwaltung der Datenbanken von Spielservern gewidmet. Ein weiterer Server wird dazu kommen, um es später, in ein paar Wochen zu unterstützen. Ein Warteschlangensystem wird eingerichtet, um die Liste der auf einem Spielserver vorhandenen Zeichen zu erreichen. Diese Warteschlange ermöglicht es den abonnierten Spielern, im Vergleich zu den Nicht-Abonnenten Priorität zu haben, wenn sie auf die Zeichenliste zugreifen. Ein Warteschlangensystem wird eingerichtet, um den Server zu erreichen. Diese Warteschlange ermöglicht es den Teilnehmern, im Vergleich zu den Nicht-Abonnenten Priorität zu haben, wenn sie auf Spielserver zugreifen, wenn die Anzahl der Verbindungsaufträge im Standby-Modus zu wichtig wird. Diese Warteschlange wird es auch möglich machen, dass Nicht-Abonnenten in eine Warteschlange gestellt werden, um sich mit vollständigen Servern zu verbinden. Abonnierte Spieler müssen diese Warteschlange niemals verwenden, um sie auf einem vollständigen Server zu verbinden. Die aktuellen Server haben eine ausreichend starke Marge, um die Anzahl der Teilnehmer, die sich mit ihnen verbinden, nicht zu begrenzen. Die Einschränkungen der Anzahl der angeschlossenen Spieler auf einem Server werden nur für Nicht-Abonnenten angewendet. Von nun an werden die Anfragen von unvollendeten Einsparungen und Aktualisierungen (im Standby) direkt aufgezeichnet, um an Zeichen wiederhergestellt zu werden, falls sie nicht durchgeführt werden konnten. Die Teileinsparungen der abgetrennten Zeichen werden alle 2 Stunden durchgeführt. Das Ankama-Team dankt allen seinen Spielern für ihre Geduld, ihr Verständnis und ihre Unterstützung. After a re-evaluation of our goals and plannings, we have decided to add all planned modifications in a single update (dates given in the previous message have been modified), which should be uploaded on the 110706. The development teams working on the mountings update, will go bacj to it as soon as the 110706 update will be fully functionnal. Well try to get the mountings update ready for the end of July, or beginning of August. June 23, 2006 Edit A new database server will be installed this afternoon for Jiva, to diminish the overload supported by the other servers. This new server should improve connection and identification delays for all game servers. The Jiva server will thus be shut down between 4:00 and 5:OO PM GMT1, the time for us to transfer Jivas database. Another database server should be installed in a week or two. Some users are facing difficulties in loading game maps. We suggest that you try the following160: Clear Dofus Cache (from the menu options, top right corner of the Dofus window). Clear Internet Explorers cache (tools gt Internet options gt remove all temporary files). You may also try using a recall potion, or even the teleport option with your husbandwife to change map. June 22, 2006 Edit Our hoster will proceed to a brief shutdown of its network service on the 230606, between 6:00 and 7:15 GMT1 (5:00-6:15 DUT). Our game servers will thus be shut down from 5:45 to 7:15 GMT1 on this day. June 20, 2006 Edit Game servers will be shut down at 10:00 GMT1 (around 9:00 DUT). Heres the list of changes160: Dancing Sword160: The summoning can not be placed on a square already occupied by a player or a creature. Reduction of the average number of monsters per group on Grobe Island. Hammer Sheys160: craft simplified. Hammer Ican160: passes from 4 to 3 ap, criteria changed, heal bonus changed to wise bonus, basic damages lowered, summoning bonus added, critical miss rate reduced, critical hit probability raised. (Players actually having this hammer will have to get in touch with the Support to change it). Luhene Hammer160: damages changed(Players actually having this hammer will have to get in touch with the Support to change it). In July, a new add-on for Dofus will be available, which will enable you to discover mounts. In this add-on, we have mainly focused our efforts on mounts and all related functionalities, to offer you a play and interesting breeding system. Here are the main aspects of this system160: Capture160: Youll be able to learn how to capture a mount and test this on Wild Dragoturkeys, notably around the new breeders village. Breeding160: Youll finally be able to enjoy breeding, and see your mounts grow up. Youll have to frequently take care of your mount, so that its aggressivity, serenity, strength, love and maturity evolve correctly. Youll have the possibility to raise your mount in public parks, for a low cost, but will have to be careful to other breeders mounts, which will surely try to upset your Dragoturkey. Youll also be able to invest in your own enclosure, and will thus have the possibility to manage your park as you wish, and to satisfy your mounts. And if youre willing to help apprentice breeders, youll be able to learn the new handyman job, which will enable you to craft all necessary equipments to fit out the ideal enclosure. Reproduction and crosses160: Youll be able to make your mount profitable by reproducing it, to get an even more efficient progeny. Learn all this jobs tips and tricks, and genetic inheritance of your mount, this will enable you to do original crosses and maybe obtain special and rare Dragoturkeys, between the already fifty different ones existing. Use160: Youll be able to use your mounts in fight, as theyll be of good help to defeat your enemies (theyll give you bonuses like pets, but youll have to choose between your pet and your mount), and youll have the opportunity to give them experience and make them evolve. Theyll also shorten your trips in Amakna, thanks to their high speed run, and carry some of your items. By training them, theyll run faster and will carry more items160 Well give you more infos a few days before the release of this update. June 18, 2006 Edit Since a week, many of our players have had troubles when connecting to the game, changing character (language file problem), as well as in game lags. All these problems were due to restrictions implied by the network hardware used for our servers. We have dispatched the language file and game maps downloads on different servers than the connection one, to fix this problem. Important problems of latency (lag) occurred the past weekend and this week, during peak hours (especially during the evenings) on our servers. These latency issues seem to come from the network equipment that we currently use, which is reaching their limits during peak periods. We are in discussions with our host to replace this equipment as soon as possible. We hope to set up and to configure the new network equipments by this weekend or next week. Problems of latency sometimes occur during character selection or the posting of the list of the characters. We thought we had found a solution effective to face this problem (see preceding message), but that is not enough. The problem seems to be at the level of our server databases which starts to reach its limits at certain hours. A new database server will be added from here in two to three weeks to assist the current server. Important modifications on the way in which the requests are processed by the server, will be applied as of next Tuesday (maintenance). A significant part of the community has encountered problems when loading the additional language files, which has prohibited their access to Dofus. The servers streaming the concerned files encountered important problems of saturation which we were not able to envisage. An emergency fix to route the requests to other servers were made to temporarily regulate this problem. The team of Ankama Studio works, even at this moment, with the installation of alternative solutions to regulate the problem in a final way. We will continue to inform you of the solutions which we set up to regulate these problems which prevent a significant share of our players from playing in a suitable way during peak hours. Connections on servers remain quite slow at peak connection times. Game conditions arent optimal at these times either. We have more clearly identified the source of these problems. A part of our network infrastructure should be changed for extremely more performant one, able to endure a raising number of simultaneous connections on our game servers. This equipment should be installed in the coming weeks. Once installed, we will open a new french server. Were waiting for this equipment to be ready before opening new servers, so that actual conditions dont get worse. Were still actively working on an automatic reconnections system, which should make most disconnections invisible. We should also upload a new Dofus client for the coming update (July). This client wont bring new content, but will include this new system. We will keep you in touch as soon as well have mor infos on these different points. All new equipment installed since a few weeks has helped in resolving an important part of all slow connection problems, and impossible identification (too many simultaneous connections). However, these problems persist, due to the growing number of players at pic hours since a few months. This time, it is our database server which is involved. Last week already, we proceeded to an exceptionnal maintenance during which we added a new database server to back up the actual one. We are aware that this isnt sufficient, and another database server should be added as soon as possible. Were still trying to optimize our database and connection servers softwares at each weekly update, in order to bring concret solutions until the new server is installed. June 15, 2006 Edit Since a week, some players have faced problems getting their gift pets. It seems that sometimes, the data gets lost between the connection server and our game servers, resulting in losing the deserved pet. Were currently trying to find a solution, and will do our best to fix it soon, and automatically give back any pet lost due to this. There is no need to get in touch with the helpdesk for the moment. However, if after the automated give-back you still didnt receive your pet, then feel free to contact us at support. ankama-games. and well manage each case. This problem should be fixed tomorrow after the usual reboot. All players who didnt receive their pets should automatically get it after the reboot. June 14, 2006 Edit On Thursday, game servers will be exceptionally shut down from 9:30 GMT1, for almost an hour, to fix the forgotten zaaps problem. Zaaps will be restored on reconnection of each character, once the servers will have been restarted. Players will have one month to connect their characters to automatically recover their zaaps, after what theyll have to recover those manually. All zaaps saved between the 130606 maintenance and this reboot wont be lost. June 13, 2006 Edit This Tuesday June 13, we will proceed to an important rehandling of the architecture of the servers to accelerate and remove the withdrawal periods at the time of connections. The servers will be cut starting from 9:00, and we will do everything to reduce to the bare minimum the period of maintenance. However the servers will be innaccessible for several hours. We are sorry for the delay, and hope that this update will solve the whole of the problems of waiting to connect. Thank you in advance of your comprehension. Follow up on the previous post in the french forum. We could launch a few minutes certain servers, but of the problems on the objects interactifs the such zaaps, zaapis, workshops, resources appeared. We are finishing the update of the servers with the integrality of the data, once the last 2 ready servers we will reopen the access to the game. We present once again our excuses to you for the time of inactivity of the servers due to this maintenance. June 05, 2006 Edit An important maintenance will be done on the 060606, starting 9:00 AM (GMT1, DUT160: 7:40). Game servers (Dofus and Dofus Arena), sites and forums will be shut down during all this update, which will last a few hours, and may cause some problems in the following hours. During this maintenance, we will change an important part of our network infrastructure, used by all our servers, the goal being to diminish connection times and games latency. Here are todays changes160: Kamas thefts (thanks to some weapons or spells) dont work in challenges anymore (they are still displayed, but kamas arent lost at the end of the fight). Maydhyn China daggers: the critical hit probability passes from 125 to 135. Rod Gerse160: The AP Cost passes from 4 to 3. Xaveur160:The critical hit bonus passes from 22 to 10. May 30, 2006 Edit Game servers will be shut down at 10:25 (GMT1), 9:00 DUT. Here are the changes done160: Forgetfullness potions for Pandawas are now available in the Pandawas temple. The Forgetfullness potion of the Arnakne Spell is available in Otomas shop. The Forgetfullness potion of the Chaferfu Spell is available in Otomas shop. Maximum players resistances are now limited to 50 in each element, instead of 75. The way resistances work has also been revised, static reductions being now taken into account before percentage ones. Monsters and characters resistances are now taken into account when damages are reflected. May 27, 2006 Edit This is the provisional schedule for the translation of Ankama Games Properties into German: Provisional Schedule Localization of the websites and games Ankama in German: 19052006 The website of Dofus-Arena (dofus-arena) 24052006 The Ankama Games portal (ankama-games) 26052006 The presentation website of DOFUS (dofus or dofus. de) June 2006 The website of the DOFUS community (1st part) The game Dofus-Arena July 2006 The website of the DOFUS community (2nd part, including bestiary, items, cards, etc. ) Last Term 2006 This means that our German players should be seeing the game translated sometime around the end of the year. May 23, 2006 Edit Game servers will be shutdown at 10:30 GMT1. Heres the list of changes160: The following spells now have a minimal range of one square160: Tricky Trap Mass Trap Poisoned Trap Paralyzing Trap Unsummoning Trap Lethal Trap The Kanniboul Thierry now respawns normally on Moon. Leopardos do not aggress players anymore. Monsters can not respawn on the bridge leading to Grobe Island anymore. The Mischievous Squirrel respawns in Brkmar again. May 16, 2006 Edit Game servers will be shut down and updated today at 11:00 (GMT1)(9:50 DUT). Heres the list of changes160: The Pandiniuras spell has been fixed. Yoka, Maho and Soryo Firefoux do not attack players anymore. The aggression zone of Grobe Island s ghosts has been reduced. The maximum level of ghosts groups on Grobe Island has been diminished. The average number of ghosts per group on Grobe Island has been reduced. Increase of the number of Plain Cracklers in the Rocky plains zone. Bow meows can be retrieved at the kennel again. The Mischievous Squirrel is back in Brkmar. White Gobblys now spawn again in the Gobbals Corner, And Small White Gobblys do not anymore. We made modifications to the guilds, in order to improve the performances of the servers. The members (except leader) off-line for more than 3 months have been removed from the guilds, it is enough to the re-invite if they were to return to Dofus. The empty guilds are deleted to release from the blazons and the names of guilds. A safeguard of all the guilds was made before the reboot, if you encounter a problem on your guild, the support will be able to restore it quickly. May 12, 2006 Edit Due to a major technical incident on our database servers, many players have lost their characters on their login screen. Game servers will be shut down for us to fix this. All characters will be restored. The last save was done at 5:00 AM (GMT1) on the 120506. Characters will be restaured from this save. All actions done between this date and our shutdown wont be taken into account. The Ankama Studio Team apologizes for this exceptionnal incident. All players who lost their membership gift during this technical incident will recover these as soon as possible. The Ankama Studio Team is doing its best so that this gifts restoration will be done before 18:00 (GMT1), that is to say 04:40 PM DUT. May 10, 2006 Edit Game and databases servers will be shut down for a special update between 9:00 and 11:00 (GMT1) 7:50 - 9:50 DUT. This update should enable faster login and characters changes. Posted 10052006 at 09:44:59 DragonMeow Moderator Also Bow Meow Kernel Exchange problem will be fixed. Players who wish to receive pets as gifts, can now subscribe via micro-payment for 3, 6 and 12 months periods, from the following countries160: France, Belgium, Canada, United-Kingdom, Spain, Switzerland, Luxembourg, United-States. Players will also be able to subscirbe via micro-payment from other countries in the following weeks. We will keep you informed160 May 09, 2006 Edit Game servers will be shut down today beginning at 10:30 (GMT1) 09:15 DUT. The respawn system has been changed so that no monster family disappears after a given time (as it happened with gobbals, for example). May 05, 2006 Edit Game servers will be shut down today at 10:00 (GMT1) 8:40 (DUT) to be updated. Heres the list of changes160: Reduction of the quantity of larvas in Astrubs zone. Reduction of the quantity of larvas in the Astrubs Fields zone. Reduction of the quantity of monsters per group in Astrubs zone. Reduction of the quantity of monsters per group in the Tofuscorner zone. Increase of Treechnids in the Treechnids forest. Increase of the number of Prespics in the Edge of the Evil Forest zone. The glitch enabling players to get 100 resistance with the Feca Shield is now fixed. The Inflatable summon of the Sadidas can now heal and give MP bonus in the same turm, and can heal different players (but only one time for each in the same turn). Butchers can now change Air Bwaks, Nomoons, Little White Bow Meows and Pink Dragounes in their ghost equivalents. The dragoturkeys flatulence problems on the login page have been fixed (you may need to clean your cache to update this). May 04, 2006 Edit Heres the list of changes done160: Experience on Craqueboules has been raised. Experience on Cracklers has been raised. The Seismic Punch Spell now works correctly. The AI of some summons has been changed (now corrections will be done in the Lia dfollowing updates). May 02, 2006 Edit Following some technical problems, the reboot of Tuesday May 02, 2006 is deferred to Wednesday May 03, 2006. Wednesday May 03, 2006, the game servers will be brought offline then updated. Here is an non-exhaustive list of the changes brought: Bugs: Paralysing Sap spell of Treechnids no longer blocks the players in the event of critical blow. Increase in the bonus of experience as a group. Ghost pets can now be obtained from the Butchers, who are able to transform living pets into ghost pets Animations of the bows corrected. Tricky Trap: the spell becomes castable without line of sight on all the levels of the spell. Mass Trap: the spell becomes castable without line of sight on all the levels of the spell and the range becomes boostable. Poison Trap: the spell becomes castable without line of sight on all the levels of the spell and the range becomes boostable. Paralyzing Trap: the spell becomes castable without line of sight on all the levels of the spell and the range becomes boostable. Trap of Silence: the spell becomes castable without line of sight on all the levels of the spell and the range becomes boostable. Lethal Trap: the spell becomes castable without line of sight on all the levels of the spell and the range becomes boostable. Changes brought on the Monsters: Kanigrous: reduction of the maximum number of summons. Blops: reduction of the maximum number of summons. Trunkid: reduction of the maximum number of summons. Treechnid: reduction of the maximum number of summons. Dark Treechnid160: reduction of the maximum number of summons. Ouginaks: desactivation of the aggressions on the players. Plain Cracklers: the loss of AP from Seismic Punch is now dodgeable. Moowolf: reduction of the number of points of life. Wo Wabbit: reduction of the maximum number of summons. Monsters whose experience given at the end of the combat is increased: Kanigrous Prespics Plain Cracklers Biblop Coconut Biblop Morello cherry Indigo Biblop Biblop Rennet Blop Coconut Blop Morello cherry Indigo Blop Blop Rennet Chafer Trunkid Invisible Chafer Chafer Lancer Chafer Archer Chafer of elite (Markschafer Probably) Trooll Moowolf Hyoactive Rat Araknawa Bulbuisson Bulbiflore Bulbambou Leopardo Maho Firefoux Soryo Firefoux Changes on the new system of respawn: Following the many complaints which we received, we decided to re-examine a part of the system of reappearance of the monsters (respawn). These modifications are not final, we will continue to improve this system according to your remarks. In a random way, groups of level lower at the minimum level, or groups of level higher at the maximum level of the zone can from now on appear. List monsters whose time of reappearance (respawn) was reduced: Green larva Larva blue Orange larva Demonic Rose Wild Sunflower Evil Dandelion Prespic Bwork Magus Bwork Bwork Archer Karne Riders Goblin Chafer Cracked Dreggon Saphire Cracked Black Dreggon Cracked White Dreggon Cracked Gold Dreggon Saphire Dreggon Black Dreggon White Dreggon Gold Dreggon White Dreggon Sharp Gold Dreggon Sharp Saphire Dreggon Sharp Black Dreggon Crab Mushd Crocodaille Chief Crocodaille Dark Miner Dark Smith Red Scaraleaf Blue Scaraleaf Green Scaraleaf White Scaraleaf Wo Wabbit Wabbit Skeleton Indigo Blop Blop Morello cherry Blop Rennet Blop Coconut Invisible Chafer Chafer Chafer Lancer Chafer Archer Chafer of elite (Markschafer Probably) Fungi Masters Trooll Moowolf Miliboowolf Wild Dragoturkey Sewer Rat Shaman Sewer Rat Hyoactive Rat Burning phantom Brave phantom Arepo phantom Master Vampire Dopeuls (Amlub, Codem, Gink, Kirevam, Aboub, Nebgib, Nipul, Osurc, Susej, Let Emoliug) Gras Snake Araknawa Pandikaze Poacher Bulbig Bulbuisson Bulbifleur Bulbamboo Leopardo Yokai Firefoux Maho Firefoux Soryo Firefoux Pandora Drunk Pandawa Pandule Pandit Drunk Pandalette Ouassingue Delimitation of new subfields: Delimitation of a new Lousy Pig zone for players of low level (the corner of Lousy Pigs, groups of level 13 to 52). Delimitation of a new zone of Blops for players of low level (the Meadow of Blops, groups of level 14 to 56). Delimitation of a new zone of Boos for the players of low level (the corner of Boos, groups of level 15 to 60). Delimitation of a new zone of Gangsters for the players of low level (the territory of the Gangsters, groups of level 20 to 80). Changes on the zones: Increase in the number of groups on the same chart (passage from 2 to 3 maximum groups by chart). Reduction of the number of monsters by group. Minimum and maximum level of the groups of the zone reduced. Forest of Astrub: Reduction of the number of monsters by group. Minimum and maximum level of the groups of the zone reduced. Field of Astrub: Reduction of the number of monsters by group. Minimum and maximum level of the groups of the zone reduced. The corner of Tofus: Reduction of the number of monsters by group. Minimum and maximum level of the groups of the zone reduced. Meadows of Astrub: Reduction of the number of monsters by group. Minimum and maximum level of the groups of the zone reduced. The mountain of Cracklers: Reduction of the number of monsters by group. Minimum and maximum level of the groups of the zone reduced. More homogeneous groups of monsters. The forest of Amakna: Reduction of the number of monsters by group. Minimum and maximum level of the groups of the zone reduced. More homogeneous groups of monsters. Increase in the number of Treechnids. Increase in the number of Wild boars. Increase in the number of Prespics. The camp of Bworks: Reduction of the number of monsters by group. Minimum and maximum level of the groups of the zone reduced. The Evil Forest: Reduction of the number of monsters by group. Edge of the Evil Forest: Reduction of the number of monsters by group. Minimum and maximum level of the groups of the zone reduced. Increase in the number of Crocodailles Chiefs. Increase in the number of Crocodailles. Plain of Scaraleafs: Reduction of the number of monsters by group. Minimum and maximum level of the groups of the zone reduced. Island of Wabbits: Reduction in the number of Wabbits Kiafins. (Not certain, could not find this monster on the French Community site) Reduction of the number of Wabbits Skeletons by group. Ore of the forest of Treechnids: Reduction of the number of monsters by group. Minimum and maximum level of the groups of the zone reduced. Increase in the number of Treechnids. Fields of Cania: Reduction of the number of monsters by group. Minimum and maximum level of the groups of the zone reduced. Increase in the number of Fungi Masters Reduction of the number of monsters by group. The Drageggs Peninsula: Reduction of the number of monsters by group. Minimum and maximum level of the groups of the zone reduced. Sewer of Brkmar: Reduction of the number of monsters by group. Reduction of the number of monsters by group. Moor of Sidimote: Reduction of the number of monsters by group. Path of Brkmar: Reduction of the number of monsters by group. Cemetery of tortured: Reduction of the number of monsters by group. Gisgoul, the Devestated Village: Reduction of the number of monsters by group. Forest of Pandala: Minimum and maximum level of the groups of the zone increased. Increase in the number of Soryo Firefoux. Increase in the number of Leopardo. Increase in the number of Maho Firefoux. Increase in the number of Yokai Firefoux. Minimum and maximum level of the groups of the zone reduced. Increase in the number of Kitsou Nakwa. Increase in the number of Kitsou Nere. Reduction of the number of monsters by group. Other changes added160: The Pandora Ghost cannot debuff players anymore. The Tanukou San ghosts cannot debuff players anymore. Greedovore dont respawn in the Pirates ship anymore. The Mischievous Squirrel respawns correctly in Brkmar. The random groups problem in the Gelax dungeon is fixed. The range of Deviousness at level 6 is modified. Effects of the Mad Call spell have been corrected. The death of a Pandawa when he is carrying another player doesnt render this player untouchable by monsters anymore. Glitches at fights ends against perceptors and monsters are normally solved. From now on, when a player joins his spouse when this one is in fight, the player will be warped next to the place his spouse was before the fight, and not during the fight. April 29, 2006 Edit he server will be stopped and updated this day. bugs corrected one treechnid spell will be corrected and will not block players with his critical hit multiplayer Xp bonus will be raised ghost pets will be created by butcher from living pets. bow animation will be corrected many sram spell will be modified (all traps are now castable without line of sight and except the tricky trap all others trap will have the range boostable. ) reducing the maximum summonable creature from many monsters ouginak doesnt aggress anymore Plain cracklers Sismic Hits AP drain is now dodgable Moowolfs HP are reduced many monster gives more Xp at the end of a fight modification of the respawn system after many claimings on the forum, we are modifying a part of the respawn system. the system is allways in test and all the value can be modified in order to listen to your claims. many monsters have their respawn time reduced several new respawn zone have been created (Lousy Pig aera (level 13-52). Blops Aera(level 14-56), Mushds aera(level 15-60), Bandits Aera(level 20-80)) many aera are modified with many reduction of the monster number and of the total level (Astrub, Ankama. ) except for pandala where the is some increase April 25, 2006 Edit On Tuesday 250406 a major update will take place. Our game servers will be shut down between 7:00 and 11:00 (GMT1). This maintenance will let us find the cause of the disconnection problems that players have been encountering. A new version of the Dofus client will also be available. Here is the list of the modifications that will be added: New login interface and gifts for subscribers The login interface has been completely revised to open up our new gift system to players. This feature will allow players who subscribe for 1 month, 3 months, 6 months or a year, to obtain for their characters a new pet, as well as everything needed to feed it. Also, players who have been subscribed for a year or more will receive a random item from a new set. Gifts will be offered after a few months to give gifts to regular subscribers, but also to give subscribers a chance to collect them. For us, this system is a way of rewarding the most loyal players whove supported us the longest, but also of rewarding the players who trust us in subscribing for long periods. The new login interface will also let us keep you better informed, by showing a selection of news from the Dofus site. New monster respawn system The respawn system has been completely reviewed to let players easily find mobs suitable to their level (even at times of high server activity). The respawn time of new monsters has been lowered and the number of monsters in each zone has been increased. From now on, areas will have a minimum and maximum level of the random spawns that appear there, to let players find areas that suit them. All of the monsters in each mob will be visible on the map to make the Dofus world more lively. This option will be on by default, but can be turned off in the options menu. The total level of a mob will be visible to make finding suitable mobs easier. Extension of treechnids forest The treechnid forest will be enlarged to cope with the increasing number of players in this area. New monsters will also be available there. Extension of Astrub The F2P area of Astrub will be enlarged to give players more room and a better idea of the rest of the game. Changes to the Pet death system Following an increase in the number of pets disappearing, weve decided to change the current system. From now, pets will no longer die completely, they will become ghosts, keeping their bonuses and stats, but wont be equippable. After a future update, you will be able to resurrect them. Becoming neutral From now on any player will be able to change alignment and become neutral. You will simply have to find the right NPC and pay him to become neutral. Eventually, quests will also be added to become neutral. Easier divorces The abbot in Amakna church will let players divorce in exchange for some donations to the church. Changes to the AI The AI of monsters and summons have been unlinked to be able to give them different characteristics, and to make the use of summons more efficient and predictable. Were eagerly awaiting your comments on the forums about these changes, so we can keep improving the behaviour of summons in fights. New inventory filters All inventories (bank, chests, merchant mode etc) will from now on have filters like those in the Markets, to let players find what theyre looking for and speed up loading of large inventories. Spectators joining a fight will no longer be able to see invisible players. Pets are now for subscribers only. Only subscribers will be able to exceed level 30 in a profession. Players who have passed level 30 and who are no longer subscribed will be limited to level 30 in that profession while theyre not subscribed. Eniripsas Word of Regeneration can only be cast once per turn. It can be cast on allies at levels 5 and 6 of the spell. Word of Youth can be cast on yourself. It will no longer be necessary for items used in a craft to have the same rolls for the craft to succeed. Friendship WordConey will now be able to increase allies heals. Word of Torture will heal the entire team without needing line of sight, but it can now kill the caster (probability of death decreases with each additional level of the spell and the heals increase). Punishments will be grouped into a single effect when displayed in battles. The result of a recipe will be visible as soon as all the ingredients are in place, to try to limit possible mistakes. The AP loss of Mass Clumsiness will now last several turns. Placebow160: the AP cost will reduce from 6 to 5, the minimum range from 2 to 3, and the bow will now be Cra only. Brakmar bank is now open to neutral characters. Potions for Haziness will now be available in the Xelor temple. It will no longer be necessary for items used in a craft to have the same rolls for the craft to succeed. April 19, 2006 Edit Game servers will be shut down at 10:30 (GMT1) (9:20 DUT), to fix spell points problems of the Pandawas. Posted 19042006 at 09:35:28 Echt Admin. Game servers will again be shut down on friday at 10:15 (GMT1) to fix the remaining bugs concerning spell points of the PanDawas. All spell points will be given back again. Spell points obtained with spell scrolls will be lost. Stats points wont be given back. Stats points obtained with stats scrolls wont be lost. April 18, 2006 Edit Game servers will be shut today at 9:45 (GMT1), and 8:35 DUT. Heres the list of changes160: Resistance bonuses of the Boozer spell have been raised. The Stabilization spell of the Pandawas can now be casted on allies. The Stain spell passes from 4 to 3 AP at level 5. The amount of AP necessary to cast the Bambou Milk spell now is 5 at level 2, 4 at level 3, 3 at level 4 and 2 at level 5. Damages maluses of the Stain spell have been raised. Vulnerability spells of the Pandawas are now in percentage. Vulnerabilities now enable damages increase when they enable to pass some resistances on negative values. The Stain spell now inflicts damages maluses in percentage. The Counter spell of the Xelors Cant be casted anymore while it is still active. The recast time passes from 3 to 4 turns at level 5 and 4 to 5 turns at level 6. The Mass Clumsiness spell of the Enutrofs is now dodgeable. The Sadidas Tree spell now has more health points, its critical miss probability is lowered, and its range raised. The range of the Osamodas Natural Defence spell is now boost-able, bonuses are less random, the cost in AP has been diminished, the time between two casts lowered, and a Critical Hit now exists. The damages reduction of the Toad spell has been raised, as its length. Damages bonuses of the Bears Cry have been raised, a critical hit was added. The cricital hit of the Cras Flaming Arrow has been raised. Xyothine160: critical hits bonus goes passes from 15 to 10. Placebow160: the critical hit bonus passes from 15 to 10, and the AP cost is raised from 5 to 6. Drop probability of Pandala dungeons keys raised. Characteristics and spells points of the Pandawas will be given back. Since this update, the Mass Clumsiness spell doesnt work well, the removal of AP acting only one turn. This will be fixed in the coming, at the latest. April 12, 2006 Edit Game servers will be shut down today at 10:45 (GMT1). This update will fix access problems in Tainla. On Tuesday 18th of April, we will perform an exceptionnal maintenance on the server hosting our databases. Game servers and the Ankama websites will thus be closed from 9:00 to 11:00 (GMT1). Another mor important maintenance will take place on Wednesday 190406, between 3:00 and 10:00 (GMT1). During this maintenance, game servers and websites will also be shut down. Due to technical problems, the maintenance planned for the 190406 between 3:00 and 10:00 (GMT1) is postponed to another date. We will inform you of the date of this exceptionnal maintenance as soon as possible. April 07, 2006 Edit You are more and more numerous to reproach us (in your rights), all disconnections and slowdowns (lags) that youre facing in game. Since a few months, the number of brutal disconnections has raised, and massive disconnections are seen on peak hours. These brutal disconnections engender a very important crowd of players on our connection servers (different from our game servers), in a quite short time period (around ten minutes). It is this high number of connections on servers that actually unables some players to reconnect instantly after a massive disconnection. These disconnections arent due to a lack of power on our game servers (these ones still have enough power to face high charges). A reasonable limit of maximum players connected simultaneously is fixed for each server. New servers are added each time it seems necessary. Weve been working with our hoster for the past months to find the reason(s) of these problems. It is still very difficult for us to determine whether these problems come from our servers (hardware or software fragility), or from our hosters infrastructure (routers, firewall, bandwith, etc). Were still focusing on the resolution of these problems, together with our hoster. At the same time, were also working on important changes on our game servers and the Dofus client, so that at term, most disconnections will be invisible for players, even in fight. Were also thinking at some changes in our game system which would make defeats due to disconnections less penalizing. Well keep you informed of our researches, and of the possible resolution of these problems, as soon as well have concrete informations. Starting from the 250406, we will change together with our hoster, an important part of our networking infrastructure (routers, firewalls, etc). We hope that these important material changes will enable a reduction of actual disconnections faced by our players. In any case, these changes should enable us to find the source of all these problems more easily. Meantime, were still doing our best on modifying the software part of Dofus, so that most disconnections will, at end, be transparent for our players. . 2006 Edit March 14, 2006 Edit The 1.13 version of DOFUS is now available. This update adds many new features and improvements to the game including A new high-level island Three new dungeons New creatures, pets, items and backgrounds A new spell forgetfulness system Changes to PvP Interface changes and bug fixes Support for network port 443 Details on these improvements and many others are available at forum. dofustopicen. phpid13428 February 22, 2006 Edit The 1.12 version of DOFUS, titled Pandala Island, is now available. This update will add many new features and improvements to the game including: The bridge to Pandala Island has been rebuilt, with new creatures and resources A new class of playable characters, in test phase New conquerable areas, and greater importance of PvP fights New items and equipment Improvements to auction rooms and selling modes, including anti-abuse measures Interface upgrade NOTE: The new class is in testing mode. In one month, all characters of that class will be reset to level 1, and all scroll skill upgrades will be lost. To upgrade to version 1.12 you must use the Dofus Updater. The main game cannot upgrade itself. January 14, 2006 Edit A vast amount of information concerning the upcoming update has just been released on the official forums. December 20, 2005 Edit The 1.11 version of DOFUS is now available. This update will add many new features and improvements to the game including: 11 new sets from level 1 to 50 Enlargement of the world (in the East and South of Astrub) New monsters Update of the world map (Marketplaces in Brakmar and Bonta corrections in Astrub) 1 surprise monster September 29 Edit Worldwide Dofus Event today It is told in the memories of Lagherf Hilde that 8 adventurers, all equipped with a tailors manual and joining their knowledge could make the Abar Donado cloak. This Cloak would give strength comparable to a moowolf herd during rutting season to its owner. If such a cloak was made, it would be a disaster for all the province of Amakna and its inhabitants. It is clear that the guild seeking to get this cloak has no peaceful intentions. All the Amaknians, Bontarian and Brakmarian are asked to prevent the mercenaries from achieving their aim by stopping them all before they arrive at the Tailor building (2,2) If at least one of the members can reach the building, he will be able to make the cloak. As far as we know, this group is really powerful and can resist to any kind of attack. This group, created by 7 former mercenaries recruited an eighth tailor in order to respect the prophecy. The latter might be their weak point, because he was not trained to their combat techniques and may act more individually. September 1 Edit Dofus Beta Test ends Accounts that are not paid for will be frozen (you will be unable to perform any actions with your character). See The Dofus Shop for more subscription information. Ad-Blocker-Interferenz erkannt Wikia ist eine frei zu verwendende Website, die Geld aus Werbung macht. We have a modified experience for viewers using ad blockers Wikia is not accessible if youve made further modifications. Entfernen Sie die benutzerdefinierte Blockierung von Anzeigenblöcken und die Seite wird wie erwartet geladen.


No comments:

Post a Comment